Alltid redo

För första gången på fem år fick jag åka på scoutläger. Det var i och för sig inte så mycket scouting, men mer än hälften av oss som var där äger en scoutskjorta.

Jag saknar tiderna på Kompassen jättemycket! Jag skulle aldrig ha slutat om det inte var för att alla mina kompisar slutat och jag var ensam tjej kvar med Sofia Schmiedt.
Jag gillar att vara i skogen och sökte ju till och med Naturvård till gymnasiet, men tackade nej för att istället gå på Folkungaskolan. Och tur var väl det för där fanns Äma som tog med mig på scoutläger nu i helgen.

Vi kom dit på fredagskvällen och åkte hem nu i eftermiddags. Det vi roat oss med är följande:
-badat
-grillat
-sjungit singstar
-tittat på film
-paddlat kanot
-sjungit lite mer singstar
-badat lite mer
-sovit
-plockat blåbär

Vi var i en scoutstuga vid Rengen som heter Kåken. Den har St Lars Scoutkår i sin ägo och har ett supermysigt läge precis vid vattnet.

För övrigt har jag avancerat på Singstar. Nu har jag fått över 9000 poäng och betyget "Sing Star". Wohoo!

åsikter

Jag gillar inte en massa spam-kommentarer, så det kan du ju skippa. Men har du något vettigt att skriva får du gärna göra det. Kommentarer och respons på vad man skriver är trevligt.

Först, ditt namn:
Ska du bli ihågkommen?

Här kan du skriva mailadressen om du vill:


..och här din bloggadress:


Skriv så det ryker!

Trackback
RSS 2.0