Ekholmens vårdcentral

Efter att ha haft hosta nu i sex veckor bestämde jag mig för att ringa till sjukvårdsupplysningen, sjukvårdsrådgivningen som det nu heter. Jag berättade om mina besvär och sjuksköterskan i telefonen föreslog att jag skulle uppsöka vårdcentral.
Så, jag ringde till Ekholmens vårdcentral klockan 10.45 och fick som svar (av deras automatiska telefonsvarare) att de ska ringa tillbaka "fem..i..halv..t..vå.". Värst vad de var upptagna! Jag lovar att de kommer säga att jag får en tid hos dem på fredag eller nåt, bara för att retas.

Alltså, i Linköping finns det fjorton vårdcentraler och den enda jag har tillträde till är Ekholmens seg-central. De är såå sega. När man väl har fått en tid, säg att jag ska få komma klockan 15.00, så får jag ändå sitta där till kvart i fyra. Jag förstår inte varför de inte räknar med lite längre tid för varje patient så man slipper sitta på vårdcentralen och vänta på sin tur i väntrummet. Jag skulle hellre vänta en halvtimme extra hemma.

Nu ska jag alltså få ett samtal av dem om 30 minuter, vilket nog betyder en timme. Vi får se.

åsikter

Jag gillar inte en massa spam-kommentarer, så det kan du ju skippa. Men har du något vettigt att skriva får du gärna göra det. Kommentarer och respons på vad man skriver är trevligt.

Först, ditt namn:
Ska du bli ihågkommen?

Här kan du skriva mailadressen om du vill:


..och här din bloggadress:


Skriv så det ryker!

Trackback
RSS 2.0