isterband

Nu har jag blivit äcklad att äta korv efter att min mor lagat stekt potatis med isterband till lunch idag.
Isterband! Vad är det för påhitt egentligen? Jag har aldrig ätit det, och efter att ha sett hur det ser ut har jag inga som helst planer på att göra det i framtiden heller.

Jag tänker isterband och en bild av ett vitt bacon poppar upp i mitt huvud. Så fel man kan ha!

Ett isterband är inget band, det är en korv. En äcklig korv. Tänk dig frukostkorvarna man får i skolan. Så ser ett isterband ut med enda skillnaden att det är små vita prickar i köttet. Jag tyckte de vita prickarna liknade tarmbitar och frågade min mamma om jag hade rätt. Hon svarade att själva köttet inte innehöll tarmar, utan bara skinnet.

Äckligt!

åsikter

Jag gillar inte en massa spam-kommentarer, så det kan du ju skippa. Men har du något vettigt att skriva får du gärna göra det. Kommentarer och respons på vad man skriver är trevligt.

Först, ditt namn:
Ska du bli ihågkommen?

Här kan du skriva mailadressen om du vill:


..och här din bloggadress:


Skriv så det ryker!

Trackback
RSS 2.0