krock

Två krockar på två dagar!

Igår såg jag en krock mellan fyra bilar, idag hade tre krockat. Båda krockarna ägde rum på Brokindsleden mellan Spångerum och Lidl vid 16.00-tiden på eftermiddagen.

Igår hade det inte hunnit bildats någon kö när jag åkte förbi med bussen, men idag var det värsta kön! Vi var fast i kön i 15-20 minuter. En del som befann sig ombord på bussen blev så otåliga att de bad busschauffören att få hoppa av mitt på vägen. Stört!

Brokindsleden är ju faktiskt en väldigt vältrafikerad väg i vanliga fall och nu blev det helt kaos. Alla svenssons som inte kom hem i tid fick panik och försökte tränga sig fram samtidigt som bärgningsbilar, brandbilar och ambulanser försökte ta sig fram till olycksplatsen.

"Vissa blir förskräckta av såna här situationer, men jag tycker det är riktigt kul!" /tant på bussen

Fakta: Om inte bilarna kör så förbannat fort, skulle ingen av krockarna skett. Det är en 70-väg, men i princip alla kör i 80, minst! Ofta 90 och upp emot 110 km i timmen. Jag blir så irriterad på folk som "har så bråttom" att de inte ens kan hålla ett normalt avstånd till bilen framför. Jag känner att det kan vara okej att man inte alltid håller hastighetsbegränsningarna, men lite vett i skallen får man faktiskt ha.

åsikter

Jag gillar inte en massa spam-kommentarer, så det kan du ju skippa. Men har du något vettigt att skriva får du gärna göra det. Kommentarer och respons på vad man skriver är trevligt.

Först, ditt namn:
Ska du bli ihågkommen?

Här kan du skriva mailadressen om du vill:


..och här din bloggadress:


Skriv så det ryker!

Trackback
RSS 2.0