bajs på golvet

Mamma, mormor och Lollo hade gett sig iväg till Ica Maxi för att handla, och kvar hemma var min åttaåriga syster Helena, mormors hund och så jag. Helt plötsligt när vi sitter och tittar på film märker vi att Inca (hunden) står och bajsar på köksgolvet. USCH! Jag som verkligen hatar äckliga saker, började lipa. Helena tyckte att det var rätt kul, men när hon gått närmare bajshögen och tittat kom hon i ungefär samma tillstånd som jag.

Bajshögen var ingen hög utan snarare en pöl. Den förbannade hunden hade nämligen gått och skaffat sig en diarré. Jag erbjöd Helena 50 kr för tjänsten att avlägsna bajspölen från golvet. Hon gick med på det, och självklart gav jag henne en femtiolapp när bajset var borta. Vilken tur att man har henne ibland alltså!
image144
Hon är bara åtta, men tuff som sjutton. (fast sjuttonåringar är inte så värst tuffa?)

åsikter

Jag gillar inte en massa spam-kommentarer, så det kan du ju skippa. Men har du något vettigt att skriva får du gärna göra det. Kommentarer och respons på vad man skriver är trevligt.

Först, ditt namn:
Ska du bli ihågkommen?

Här kan du skriva mailadressen om du vill:


..och här din bloggadress:


Skriv så det ryker!

Trackback
RSS 2.0