"Det är lika bra att du flyttar."

Hur många gånger kan man höra den meningen på en dag utan att börja lipa?

Jag har stått ut med ungefär 15 gånger nu de senaste tre timmarna. Det känns som att de är påväg nu, tårarna alltså. Hur kan man vara så okänslig som mamma? Hon kan vräka ur sig precis vad som helst, för att sedan skylla allt på mig. Jag har liksom börjat vänja mig nu, det är inget ovanligt att hon börjar tjafsa (vilket leder till storbråk) och säga helt osannolikt sårande ord.
Jag brukar bo varannan vecka hos mamma och varannan hos pappa. Nu har jag varit hos mamma sedan någon gång i slutet av förra veckan, och varenda dag har hon tjatat om att jag borde flytta till pappa. "Jag orkar inte ha dig här hemma, du förstör familjen", "ska du vara så elak är det lika bra att du flyttar härifrån". Faktum är att det inte är enbart jag som beter mig illa. Jag ska inte förneka att jag är en del av den dåliga stämning vi har hemma, men den största delen beror faktiskt på min s.k. mamma. Jag blir så trött på det här! Jag skulle gärna flytta, och då totalt hemifrån dvs till en egen lägenhet. Probelemet är att jag är 17 år gammal, går i skolan och saknar inkomst hög nog att täcka en hyra. Det är det enda som står mellan mig och en etta i Skabbetorp just nu. Jag skulle mer än gärna flytta till en skjul på gatan än att bo kvar i det här helvetet.

åsikter
Postat av: äma

:/

2007-12-18 @ 22:42:18
Postat av: Erik

Vilken röra. :/ Och din blogg verkar inte vara dålig den heller, kommer definitivt fortsätta läsa det här. :)

2007-12-20 @ 09:33:57
Bloggadress: http://relativtmajs.wordpress.com

Jag gillar inte en massa spam-kommentarer, så det kan du ju skippa. Men har du något vettigt att skriva får du gärna göra det. Kommentarer och respons på vad man skriver är trevligt.

Först, ditt namn:
Ska du bli ihågkommen?

Här kan du skriva mailadressen om du vill:


..och här din bloggadress:


Skriv så det ryker!

Trackback
RSS 2.0