inga fyverkerier på tolvslaget

Linköpings kommun har beslutat att ta bort fyrverkerierna på tolvslaget och bara skjuta upp några vid 17:45. Detta tycker jag är sjukt dåligt. Liksom, det nya året kommer inte klockan kvart i sex på kvällen utan kl 00.00 och det är då man ska få se färgerna på himlen.
Linköpings kommuns slogan är "Där idéer blir verklighet", men de verkar bara ta bort alla de roliga sakerna. De har tidigare tagit bort Drakbåtsfestivalen, som var bland det roligaste jag visste när jag var mindre. Sen tog de bort Linköpingsfestivalen och nu fyrverkerierna. Vad kommer härnäst?
image154
Ful bild på fyrverkeri jag tog vid nyår -05.

åsikter

Jag gillar inte en massa spam-kommentarer, så det kan du ju skippa. Men har du något vettigt att skriva får du gärna göra det. Kommentarer och respons på vad man skriver är trevligt.

Först, ditt namn:
Ska du bli ihågkommen?

Här kan du skriva mailadressen om du vill:


..och här din bloggadress:


Skriv så det ryker!

Trackback
RSS 2.0