Julavslutning

Jullov, jullov, ner för backarna. Jullov, jullov, jo jag tackar jag. Jullov, jullov, kul, kul, kul! Julen är kommen bomfalleralla, tomten är vaken, hej på dig! Titta det snöar, bomfalleralla, på Andersson och Pettersson och Lundström och mig. Hej hej! Hej hej! Hej hej! Hej hej!

Äntligen jullov! Det känns hur skönt som helst att slippa skolan för ett par veckor. Jag ska bara slappa och koppla av, inget stress och inga läxor. Eller, läxor har jag faktiskt: ett geografi-arbete om Rysslands befolkningsklimat och ett spanskaprov som ska övas till, men det löser sig.

Jag var hos SYV idag och pratade om de valbara kurserna. Jag hade sådan beslutsångest att jag inte visste om jag skulle välja tyska steg 4, spanska steg 2, samhällskunskap C eller engelska C. Efter ett snack med henne visade det sig att jag inte skulle få några meritpoäng för SH C eller spanska steg 2, så de gick bort. Eftersom tyska steg 4 och engelska C ger lika mycket meritpoäng, satsar jag på engelska C eftersom jag lär få betydligt högre betyg där. Anledningen till att jag läser vanlig engelska och inte Cambridge-engelska är att Cambridge är så förbannat tråkigt. Jag gick det på elevens val i åttan, men hoppade av efter bara ett halvår pågrund av den enorma tristessen som jag fann mig i. Jag kommer aldrig i livet plugga utomlands så jag kände att det inte var värt besväret att gå igenom kursen en gång till.

Till de valbara kurserna valde jag även psykologi B. Jag läste A-kursen nu på höstterminen och den var sjukt intressant, så det kan bli väldigt roligt med fortsättningskursen.

IV-valen ska lämnas in i februari, så där är det ju ingen brådska. Jag tror ändå att jag ska välja mode och klädsömnad, kan kanske passa mig? Dessutom är det jättekul att sy kläder och eftersom jag fick mvg i syslöjd i högstadiet så är jag nog inte helt kass på det heller.

åsikter

Jag gillar inte en massa spam-kommentarer, så det kan du ju skippa. Men har du något vettigt att skriva får du gärna göra det. Kommentarer och respons på vad man skriver är trevligt.

Först, ditt namn:
Ska du bli ihågkommen?

Här kan du skriva mailadressen om du vill:


..och här din bloggadress:


Skriv så det ryker!

Trackback
RSS 2.0