Något att skratta åt mitt i natten

Jag låg och tittade på film, helt plötsligt vaknade jag av en obehaglig känsla i magen. Jag mådde verkligen illa. Var det för att jag var:

1. trött
2. magsjuk
3. hungrig
4. eller hade ångest?

Jag provade att äta lite, och det gick över delvis (jag hade inte ätit på nio timmar). Datorn stod på, och jag bestämde mig för att stänga av den. Då såg jag att Jonas skrev, han skickade även en låt som han sa att Erik Junling hade gjort. Det var så oerhört löjligt och skrattretande att jag inte inte kunde sluta garva när jag väl hade börjat. Låten är inte ens en och en halv minut lång, men full av ord såsom "The dragon has fallen, the dragon is dead. But it'll always remain in my heart". Musiken är något som Tomas Ledin kunnat hitta på, men texten är rätt speciell och typiskt Erik. Detta måste verkligen höras! Ni som känner Erik och vill höra hans musik, kontakta mig för vidare info (mp3a över msn).

åsikter
Postat av: Esmeralda

Men drakar är fina ju!

2007-12-23 @ 20:50:41
Bloggadress: http://ezmeraldas.blogg.se
Postat av: Åsa

haha jag kände erik rätt bra förut, bor dock i västerås men... om du har lust att skicka låten kan du gärna lägga till mig på msn : [email protected] :)

/Åsa

2008-02-18 @ 17:54:15
Postat av: Erik Junling

Bwahaha. XD Så jävla underbart att den här letade sig ut då! :P Om jag ska bli ihågkommen musikaliskt så ska det lätt vara den här låten som gör det! :D



Det finns faktiskt en kul historia bakom låten:

Från början var det bara gitarr, men sedan gick jag och min kusin (på gitarr) på lunch och under tiden spelade Jonas in ett gitarrsolo och lade en synt på den. XD Jävligt kul.



Dragonforce-parodin (för det ska kanske klargöras att det ÄR det det är, vi gjorde även låtar om Pokémon etc. :D) är sedan länge nedlagd däremot, men våra låtar finns kvar och ligger på www.myspace.com/thechipmunkydoenuts



För lite mer lagom seriös musik som jag har skapat i genren 70-tals proggressive/doom metal finns www.myspace.com/threebeggars

2011-04-26 @ 11:08:49
Postat av: Erik Junling

Det kanske även ska nämnas att inspirationen till våra alster är JONAS! :D Jonas var med och startade TSSM (The ShitStoned Mozarts) tillsammans med Angus och Kim och någon mer if memory serves. Om någon är intresserad av att höra de alsterna så är jag en av de få lyckliga utvalda som har deras skiva i min samling.



Låtar:

"In the name of the dragonfly"

"Sword of Magic"

"Zombiedragon"

"Kings Queen".



Har även deras osläppta singel "King Arthur of Steel". Bara att höra av sig till Three Beggars myspacen så skickar jag över dem. :P

2011-04-26 @ 11:15:20

Jag gillar inte en massa spam-kommentarer, så det kan du ju skippa. Men har du något vettigt att skriva får du gärna göra det. Kommentarer och respons på vad man skriver är trevligt.

Först, ditt namn:
Ska du bli ihågkommen?

Här kan du skriva mailadressen om du vill:


..och här din bloggadress:


Skriv så det ryker!

Trackback
RSS 2.0