sthlm-shoppingen

Nu är jag hemma från Stockholms stress med massor påsar från olika affärer.

På Lagerhaus köpte jag ett läppsyl med jordgubbsmak. I påsen från Topshop ligger det en svart vintage-tröja. Jag visste inte att det här med vintage var så inne i Stockholm, och fick mig en smärre chock när jag insåg att var och varannan affär hade en egen liten vintage-avdelning.
Självklart besöktes alla "emo-affärer" som min syster så sött kallar dem. På Blue Fox köpte jag Directions hårfärg "poppy red" samt ett par röda tights. Jag skäms lite över att komma hem med två påsar från H&M, men jag hittade världens finaste tröja där, jag var bara tvungen att köpa den. Senare köpte jag även ett linne, ett puder (oh no!) och ett rött läppstift på H&M. I sista minuten innan vi åkte hem smet jag in en sväng på Punkt Shop och köpte mig ett skärp.

I det stora hela är jag väldigt nöjd med dagen. Jag fick fyra timmar på stan och inhandlade kläder (dock inte på rea) som jag ville ha. Jag blev väldigt förvånad över hur mycket folk och stress och trängsel det kan uppstå i en sådan stad. Visst, det är första dagen på mellandagsrean men ändå! Jag skulle aldrig i livet klara av att bo tillsammans med alla de där människorna. Ibland är jag faktiskt glad att jag bor i en så pass liten stad som Linköping!

Mina fynd

åsikter
Postat av: äma

jag diggar den randiga saken och skärpet :)

2007-12-26 @ 22:17:15
Postat av: Andromeda

Hallojsan =) Du vet väll att PunktShopens Direction hårfärg är en 10 billigare än på Bluefox? ;)
Jag brukar köpa Directions Hårfärg ofta eftersom att det är mycket coolare färger och dom håller skitbra!
Och visste du att jag också köpte PoppyRed i somras, den höll jättelänge :D
Ha de gott =)

2008-03-21 @ 22:05:20

Jag gillar inte en massa spam-kommentarer, så det kan du ju skippa. Men har du något vettigt att skriva får du gärna göra det. Kommentarer och respons på vad man skriver är trevligt.

Först, ditt namn:
Ska du bli ihågkommen?

Här kan du skriva mailadressen om du vill:


..och här din bloggadress:


Skriv så det ryker!

Trackback
RSS 2.0