Svek

Jag kommer ihåg en tid för länge sen då du och jag gick sida vid sida. Vi trodde att samhället gick att förändra, vi trodde på våra ideal. Fastän det bara var du och jag så var vi övertygade om vår sak. När alla andra var emot oss var det du som var stark, och jag som var svag. Det var du som fick mig att orka, men var är du nu när jag behöver en axel att stödja mig mot? Vi brydde oss inte om vad andra sa. Det var bara du och jag som stöttade varandra när tiden var svår. Du, säg vart är du nu när jag behöver en hjälpande hand? Du fanns där förut, men vart är du nu när jag som mest behöver ditt stöd? Säg, vart är du nu? När vi skulle skiljas så sa du till mig att fortsätta kämpa för vår sak. Du sa till mig att aldrig ge upp, att aldrig låta lågan dö.
Jag stötte på dig härom dagen när jag satt nere på stan. Du gick förbi utan ett ord som om vi aldrig setts förut. Vad hände med alla våra ideal som vi en gång kämpade för? Du tycks ha glömt vad de var. Du har svikit allt du en gång trodde på och istället blivit en av de som du brukade hata så. Du, säg vart är du nu, när jag behöver en hjälpande hand? Du fanns där förut men var är du nu när jag som mest behöver ditt stöd? Säg, vart är du nu?

Jag önskar att det var jag som hade skrivit de här orden, de är så bra. Sanningen är att det är en låt, gjord av bandet Skumdum.

åsikter

Jag gillar inte en massa spam-kommentarer, så det kan du ju skippa. Men har du något vettigt att skriva får du gärna göra det. Kommentarer och respons på vad man skriver är trevligt.

Först, ditt namn:
Ska du bli ihågkommen?

Här kan du skriva mailadressen om du vill:


..och här din bloggadress:


Skriv så det ryker!

Trackback
RSS 2.0