topp 5 - bästa konserterna

I förra inlägget skrev jag en topp 5-lista över de bästa konserterna jag sett, men efter lite funderingar måste jag faktiskt ändra lite i listan. Nu ska jag skriva en liten förklaring till varför just de konserterna kommit med på listan.
  1. Turbonegro, Hultan 2007, en sån feeling det var. Helt underbar konsert med några av de bästa personerna i världen. Det var röjj och regn, men regnet kändes knappt i den lycka som virvlade runt i geggan.
  2. Lars Winnerbäck, Sporthallen 2007, att få se Winnerbäck över huvudtaget tar honom direkt upp på listan. Han hade en sån kärlek till publiken som jag knappt upplevt förut. Jag kunde alla låtar och stod nästan längst fram.
  3. The Sounds, Hultan 2006, underbart. Jag var där med två personer som betyder sjukt mycket för mig, nämligen Åsa och Peter. Med lite alkohol i blodet hade vi jättekul, dansade och var på allmänt festival-pepp-humör.
  4. Asta Kask, Skylten 2007, "så jävla bra". Jag och Lina myntade det uttrycket efter att vi varit på den konserten. Vi var lyckliga, svettiga och fulla av Asta Kask-pepp. Återigen: helt underbart!
  5. Gyllene Tider, Eyravallen 2004, min första riktiga konsert. Jag var i extas hela konserten igenom och bara blev förtrollad. Säg vad ni vill, men jag älskar GT.

åsikter
Postat av: Kristina

aa d var från d avsnittet ;P såg den också

2007-12-09 @ 15:08:52
Bloggadress: http://groupsix.blogg.se
Postat av: Esmeralda

Åååh, vad härligt med Solen i ögonen också ^^

2007-12-09 @ 17:45:16
Bloggadress: http://ezmeraldas.blogg.se
Postat av: Karin

nej karin är ju 2/8 det:)

2007-12-09 @ 22:47:21
Bloggadress: http://karinolofsson.blogg.se

Jag gillar inte en massa spam-kommentarer, så det kan du ju skippa. Men har du något vettigt att skriva får du gärna göra det. Kommentarer och respons på vad man skriver är trevligt.

Först, ditt namn:
Ska du bli ihågkommen?

Här kan du skriva mailadressen om du vill:


..och här din bloggadress:


Skriv så det ryker!

Trackback
RSS 2.0