Vladimir Majakovskij

När jag satt och pluggade spanska i biblioteket tidigare idag,image117
hittade jag av någon okänd anledning en diktsamling av den ryske författaren Vladimir Majakovskij. Jag läste två dikter, och de faktiskt rätt bra. De handlar om ryska revolutionen och Lenin. En smart sak han tydligen har sagt:
"Den man som för första gången formulerade att två plus två är fyra var en stor matematiker, även om han fick denna sanning klart för sig genom att lägga ihop två cigarettfimpar med två andra cigarettfimpar. Alla andra människor som kommit till samma resultat är inte stora matematiker, även om de kan lägga ihop ofantligt stora saker, t.ex. ångbåtar."





Bilden hittade jag på Wikipedia.

åsikter

Jag gillar inte en massa spam-kommentarer, så det kan du ju skippa. Men har du något vettigt att skriva får du gärna göra det. Kommentarer och respons på vad man skriver är trevligt.

Först, ditt namn:
Ska du bli ihågkommen?

Här kan du skriva mailadressen om du vill:


..och här din bloggadress:


Skriv så det ryker!

Trackback
RSS 2.0