Winnerbäck

Jag kan knappt tro det själv, men jag ska få se Winnerbäck live på fredag. Jag vet inte riktigt hur det kommer bli eftersom han är lite som Elliott Smith för mig, dvs gudalik. Han finns liksom här hos mig, men jag har svårt att tänka mig honom sjunga sina visor live. Anledningen till att jag känner såhär är nog att båda dessa herrar har lyckats med något som många andra inte gjort, alltså att sätta ord på mina känslor.

Som den lokalpatrioten jag är hoppas jag att han spelar måånga av sina låtar som handlar om Linköping. : )

Nu måste jag bara citera en låt som herr Winnerbäck skrivit. Läs den, han har så sjukt rätt i det han sjunger!
Jag vill inte äga dig, peka ut nån väg åt dig. Jag vill inte bära dig, och bara springa runt och lära dig. Och bara visa hur man är som mig. För jag älskar när du visar att du vet att du har rätt. Och rätar på din rygg, det är det rakaste jag sett. Jag vill inte binda dig, styra eller hindra dig. Jag vill bara ta din hand och kyssa dina röda läppar.
Jag behöver ingen lag och inga jävla föredrag, för du är du och jag är jag. Och är det så att din väg ändå går precis intill, så kan vi ju bara hjälpas åt att komma dit vi vill. Jag vill inte äga dig, peka ut nån väg åt dig. Jag vill bara ta din hand och kyssa dina röda läppar.

åsikter
Postat av: emelie

jag har "sett" honom live :> och jaa, bara "sett", eftersom jag och min kompis inte visste att han skulle spela, så när vi upptäckte det så stod vi utanför och lyssnade, haha. han spelade på en scen tillhörande en camping vi var på, så... ja. häh.

2007-12-05 @ 22:09:45
Bloggadress: http://ehmelie.blogg.se
Postat av: Eva-Maria

Jag såg Lasse live i Västerås gör ett par veckor sedan, tredje gången jag fick äran att njuta av hans underbara låtar och sköna röst. Han är som en Gud för mig, den enda religionen jag kan tänka mig att tillhöra ;)

2007-12-07 @ 19:05:36
Bloggadress: http://toys.blogg.se
Postat av: Esmeralda

He's the man. Jag såg honom i Norrköping. Jävlar, är allt jag kan säga. Vilken poet.

2007-12-07 @ 23:08:00
Bloggadress: http://ezmeraldas.blogg.se

Jag gillar inte en massa spam-kommentarer, så det kan du ju skippa. Men har du något vettigt att skriva får du gärna göra det. Kommentarer och respons på vad man skriver är trevligt.

Först, ditt namn:
Ska du bli ihågkommen?

Här kan du skriva mailadressen om du vill:


..och här din bloggadress:


Skriv så det ryker!

Trackback
RSS 2.0