bra väder

Ja, det fina vädret verkar vara påväg tillbaka! Jag hoppas det håller i sig eftersom det varit så regnigt tidigare i sommar. Lite sol kan vi väl få, även fast vi bor i ett av världens nordligaste länder!

Igår var det fint, och det har inte regnat någonting på hela dagen. Förvånansvärt! Det har inte gått en dag utan nederbörd under hela tiden jag jobbat på Ekbacken, men nu verkar det vara uppehåll.

Jag gillar inte när det är jättesoligt och varmt heller, som det var förra sommaren. Då höll jag allvarligt talat på att dö i värmen som bestod. Att åka buss 212 sommaren 2006 var inte att tänka på. Hellre åkte man tio minuter extra och gick de 500 meter längre från 202ans busshållsplats för att slippa den oerhörda hettan som rådde inne på 212an.

Annars var förra sommaren ganska fin, med ganska fina minnen. Bästa somrarna jag upplevt är dock utan tvekan de 1994-98. Jag bodde i Ekholmen och hade de bästa grannar man kan tänka sig, synd att vi har tappat kontakten.


åsikter

Jag gillar inte en massa spam-kommentarer, så det kan du ju skippa. Men har du något vettigt att skriva får du gärna göra det. Kommentarer och respons på vad man skriver är trevligt.

Först, ditt namn:
Ska du bli ihågkommen?

Här kan du skriva mailadressen om du vill:


..och här din bloggadress:


Skriv så det ryker!

Trackback
RSS 2.0