första dagen på jobbet

Sommarjobb 2007 fas två inleddes idag på Ekbackens äldreboende.

Fas ett innebar enbart ett jävla oväsen på ett sommarkollo. Fas två är betydligt lugnare, nästan för lugnt. Jag står där och vet inte riktigt vad jag ska göra mest hela tiden.

Mitt schema idag:
  • Diska
  • Städa och moppa två lägenheter
  • Mata en dement tant
  • fika x2
  • serva gamlingarna med mat
Mitt jobb går egentligen bara ut på att göra det de ordinarie arbetarna aldrig orkar/vill göra någon längre stund. Jag fick liksom sitta med Vera, 97 år gammal i två timmar för att hon skulle få i sig en halv smörgås, ett glas juice och en halv kopp kaffe. Inget mig emot, jag får ju lön, men ni fattar! Jag har fått en fräck klädsel jag ska ha på mig också. Alla våningsplan har olika färg på klädseln, min är mörkblå. Den består av två tygstycken som man fäster ihop med ett band under varje arm, fiffig design!

Nu ska mamma och jag åka till Ica Maxi och köpa mat till mig. Familjen ska ju åka bort till Finland en vecka, och jag kan ju inte svälta här hemma i min ensamhet! Det vore kul att få åka med till Finland faktiskt, men jag stannar hellre hemma och får lite lön. Det känns jättebra att vara rik! Nu har jag över 3000 kr på mitt konto, och jag är hur nöjd som helst.

åsikter
Postat av: Jocke

ja va fan, bättre o jobba, du kunde jue haft ett mer slitsamt jobb med...

2007-07-17 @ 18:34:15
Postat av: Dälly

Fett skänt att vara ensam hemma ;D

2007-07-17 @ 20:36:08

Jag gillar inte en massa spam-kommentarer, så det kan du ju skippa. Men har du något vettigt att skriva får du gärna göra det. Kommentarer och respons på vad man skriver är trevligt.

Först, ditt namn:
Ska du bli ihågkommen?

Här kan du skriva mailadressen om du vill:


..och här din bloggadress:


Skriv så det ryker!

Trackback
RSS 2.0