Harry Potter

Nu har jag äntligen införskaffat mig senaste boken. Jag förstår inte varför jag inte köpte den direkt på releasedagen! Från början hade jag tänkt vänta tills boken kom ut på svenska, dvs i november någon gång eftersom jag tycker att det är så jobbigt att läsa långa texter på engelska. Men nu har jag ändrat mig totalt! Alla, alla, alla snackar om boken. Det är liksom det största samtalsämnet nu känns det som, och jag är trött på kommentarer som "Ska jag berätta slutet? Ska jag berätta vem som dör?".

Jag har börjat läsa nu och hunnit till sidan 27. Det känns som att jag inte kommer klara av att läsa ut boken om jag inte tar det lugnt, det är därför jag inte läste längre. Läser jag Harry Potter på svenska kan jag däremot ligga i sängen och läsa i flera timmar utan uppehåll. Neeeeerd!

Nu i kväll letade jag fram alla mina Harry Potter-böcker och travade upp dem på en hög, men jag saknar en. Harry Potter och Fenixorden på svenska. Den engelska versionen har jag, men den svenska är borta. Vem är det som lånat den av mig? Jag har en svag aning om att Carro lånade den av mig för nåt år sen, hon kanske har kvar den. Jag får helt enkelt ringa och höra med henne om hon har den.

image3

åsikter

Jag gillar inte en massa spam-kommentarer, så det kan du ju skippa. Men har du något vettigt att skriva får du gärna göra det. Kommentarer och respons på vad man skriver är trevligt.

Först, ditt namn:
Ska du bli ihågkommen?

Här kan du skriva mailadressen om du vill:


..och här din bloggadress:


Skriv så det ryker!

Trackback
RSS 2.0