ny rumskompis

Min familj ska ju som sagt resa bort i en vecka, eller tio dagar om man ska vara exakt och under den tiden ska jag ta hand om min mormors hund. Eftersom den inte kan följa med på resan till Finland och mormor ska det, så måste jag ta hand om honom. Inca, som hunden heter är en Collie och är världens snällaste hund! Han är verkligen sjukt kramgo. Det är ju lite skönt för mig också, att ha sällskap och någon som vaktar mig. Jag vill ju inte att någon ska kunna komma och döda mig i sömnen, eller stjäla någonting från mig eller någonting ännu värre.

Mamma och jag var på Coop och handlade idag (vi var aldrig på Ica Maxi igår), och när jag frågar henne om vi verkligen kan köpa just de tomaterna eftersom de kostade 10 kronor mer än några andra så svarar hon med: "Vet du hur mycket det kostar att ha en hund på ett hundpensionat?". Efter den kommentaren tvingade jag henne att köpa dyr kvalitetsmat till mig. Bravo-juice och annat mumsigt som hon aldrig köper för att de är för dyra.

Elin fyller sjutton år imorgon, och jag måste hitta någon present till henne! Jag har faktiskt ingen aning om vad jag ska köpa, men Dellie och jag ska ner till stan imorgon och jag antar att vi lär hitta något fint!

åsikter
Postat av: Elin

Jag blev jätteglad!

2007-07-26 @ 21:04:13

Jag gillar inte en massa spam-kommentarer, så det kan du ju skippa. Men har du något vettigt att skriva får du gärna göra det. Kommentarer och respons på vad man skriver är trevligt.

Först, ditt namn:
Ska du bli ihågkommen?

Här kan du skriva mailadressen om du vill:


..och här din bloggadress:


Skriv så det ryker!

Trackback
RSS 2.0