Nu har jag gjort det för första gången..

..spelat in alltså!
Det var roligt och lärorikt, och väldigt häftigt. Visste ni, att om man spelar fel ett ackord, kan ljudteknikerna i studion ta bort det felaktiga ackordet och lägga till ett som är rätt istället. Sjukt häftigt! Vi spelade alla de fyra låtarna jag skrev om i tisdags.
- Thinking about you
- You know I'm no good
- Walk on by
- Now or never


De två första gick riktigt bra för mig, förutom några små felspelningar (som rättades till i datorn). "Walk on by" gick sådär, jag struntade i de synkoperna som stod i noterna och la bara ackord istället, det lät antagligen inte så bra. Men jag kan lova att det skulle låta värre om jag verkligen skulle ha spelat synkoperna!
"Now or never" visste jag redan innan att det skulle gå skit, och det gjorde det också. Den går jättefort, jag hängde knappt med. Dessutom blev jag så hjärntvättad av mitt komp som var exakt samma genom hela låten så att jag tappade bort mig. Jag hoppas att det inte hörs!

image67

image68

åsikter
Postat av: ida

svar: Haha, det är skiit kul :D

2007-11-09 @ 06:09:37
Bloggadress: http://id4h.blogg.se

Jag gillar inte en massa spam-kommentarer, så det kan du ju skippa. Men har du något vettigt att skriva får du gärna göra det. Kommentarer och respons på vad man skriver är trevligt.

Först, ditt namn:
Ska du bli ihågkommen?

Här kan du skriva mailadressen om du vill:


..och här din bloggadress:


Skriv så det ryker!

Trackback
RSS 2.0