Sömnlösa nätter

Jag hade en sån där jobbigt natt nu i natt. En natt där jag inte kan sova. Jag får såna ibland, och då ligger jag bara och vrider mig och får ångest. Ångest för att jag inte kan sova, och ångest för alla saker jag inte gjort som jag borde göra osv..

Jag kom i alla fall på den briljanta idén, att läsa en bok. Först läste jag "Det fattas en tärning", men eftersom jag läst den tre gånger förut, så läste jag bara de delar jag gillar mest den här gången. Boken tog slut rätt snabbt, och jag var tvungen att hitta på något att göra. Jag kikade i min bokhylla, och hittade inte en enda bok som jag var sugen på (jag har 14 böcker).
Men så tittade jag en gång till, och såg faktiskt några böcker jag inte läst, nämligen Sagan om ringen-böckerna. Jag fick den i julklapp det året jag var tolv år, men har inte läst dem. Jag tyckte att det var alldeles för svår text då, och nu har det inte blivit av. Men jag började iallafall igår att läsa, och jag måste säga att det är sjukt mycket bättre än filmerna! ..hittills.

image54

åsikter

Jag gillar inte en massa spam-kommentarer, så det kan du ju skippa. Men har du något vettigt att skriva får du gärna göra det. Kommentarer och respons på vad man skriver är trevligt.

Först, ditt namn:
Ska du bli ihågkommen?

Här kan du skriva mailadressen om du vill:


..och här din bloggadress:


Skriv så det ryker!

Trackback
RSS 2.0