spelning på torsdag

På tosdag har vi "spelning" med klassen.
Vi har något kallat öppet hus då, vilket innebär att alla flickor och pojkar som går i nionde klass kan komma och bli frestade att gå just på Folkungaskolan. Vi ska hålla till i gympasalen och spela lite mingelmusik när folk går runt och tittar på montrar och pratar med elever om Sam/musik och Sam/kultur. De som går kultur i min klass ska få sitta och sälja fika, medan vi får spela musik. Detta tycker jag är bra, eftersom vi fick ett betydligt roligare uppdrag.

Vi repade idag, utan större framgång, jag förstår inte varför vissa ignorerar reptiden! Är de så duktiga så att de inte behöver repa? Nej, jag skulle inte tro det. Vi ska spela åtta låtar, och att repa in det på en vecka kräver att man lägger ner lite energi och tid på det för att det ska gå bra. Vi vill ju inte att folk ska bli avskräckta snarare än frestade att gå på vår skola?
Jaja, det löser sig nog.


åsikter
Postat av: KimJ - Vardag och Design hjälp

eheh naee då kul o veta ;)

2007-11-09 @ 17:32:34
Bloggadress: http://kimj.blogg.se

Jag gillar inte en massa spam-kommentarer, så det kan du ju skippa. Men har du något vettigt att skriva får du gärna göra det. Kommentarer och respons på vad man skriver är trevligt.

Först, ditt namn:
Ska du bli ihågkommen?

Här kan du skriva mailadressen om du vill:


..och här din bloggadress:


Skriv så det ryker!

Trackback
RSS 2.0