vad jag har lärt mig om invandrare

  • De är alltid hemma
  • De respekterar sin frus/mans beslut
  • De tar inte varandra för givet
  • De ger inte ut sitt personnummer till vem som helst
  • De är kassa på svenska
  • De vet noll om premiepensioner
Efter ett antal telefonsamtal till personer med annat ursprung än Sverige idag, kom jag fram till dessa punkter som stämmer till 99%. Min arbetskamrat Rrezarta (som för övrigt är från Albanien) svarade med "Redan?!" när jag berättade om mina teorier.

Lite roliga namn som kom upp på listan idag:

Anette Dickborn
Johan Eckelbrant
Servet Agauglu
Hanna Yildirim (det roliga med detta var att det var en man)

åsikter
Postat av: ida

Svar: han pluggar i USA.. =/

2007-11-19 @ 09:49:42
Bloggadress: http://id4h.blogg.se

Jag gillar inte en massa spam-kommentarer, så det kan du ju skippa. Men har du något vettigt att skriva får du gärna göra det. Kommentarer och respons på vad man skriver är trevligt.

Först, ditt namn:
Ska du bli ihågkommen?

Här kan du skriva mailadressen om du vill:


..och här din bloggadress:


Skriv så det ryker!

Trackback
RSS 2.0