att jag alltid skjuter upp allt..

Att jag alltid ska göra allt i sista sekunden. Jag blir så trött på mig själv! Jag skjuter upp allting, och så sitter jag där kvällen innan och vet inte vad jag ska göra, blir trött och orkar inte mer, men ligger ändå vaken i sängen med ångesten över mig så att jag inte kan sova.

Det blir alltid så, jag måste komma på nåt att göra åt det. Intala mig att det är bra att plugga.

Och varför övar jag inte piano? Jag vill ju bli bra. Min pianolärare är jätteduktig och jag känner mig så himla dum när jag kommer till lektionen och inte har gjort läxan. Så har det varit nu i tre veckor, varför?
Efter varje lektion bestämmer jag med mig själv att jag ska öva mer till veckan efter, men ändå sitter jag här nu på tisdagskvällen och kan inte alls färga ackorden jag hade i läxa, eller A minor harmoniska skalan som flytande vatten (som jag borde kunna).

åsikter

Jag gillar inte en massa spam-kommentarer, så det kan du ju skippa. Men har du något vettigt att skriva får du gärna göra det. Kommentarer och respons på vad man skriver är trevligt.

Först, ditt namn:
Ska du bli ihågkommen?

Här kan du skriva mailadressen om du vill:


..och här din bloggadress:


Skriv så det ryker!

Trackback
RSS 2.0