buss till jobbet

Egentligen orkar jag inte jobba idag, men jag orkar inte bara vara hemma heller. Dessutom tror jag inte att det är så populärt att inte dyka upp när man bara är provanställd! Jag kommer ju förvisso få jobbet, men det är inte så roligt i längden. Det duger när man väl sitter där, men själva färden dit och hem är jobbig. Varför bor jag inte mer centralt?

Hjulsbro, som området jag bor i heter, ligger 6 km utanför Linköpings centrum. Detta innebär att man nästan måste åka buss om man vill ta sig någonstans. Visst kan man cykla, men det är ju så kallt ute + att det tar sjukt lång tid. Buss is the shit!

image40

Ett minus med bussen är att jag antingen får välja att komma fram 1 minut innan jag börjar, eller 31 minuter innan jag börjar. Att komma fram 1 minut innan jag börjar är inte så smart, eftersom jag får löneavdrag om jag inte stämplar in mig kl 17.00. Jag får helt enkelt ta en liten promenad i den ödsliga staden i trettio minuter innan jag börjar!

åsikter

Jag gillar inte en massa spam-kommentarer, så det kan du ju skippa. Men har du något vettigt att skriva får du gärna göra det. Kommentarer och respons på vad man skriver är trevligt.

Först, ditt namn:
Ska du bli ihågkommen?

Här kan du skriva mailadressen om du vill:


..och här din bloggadress:


Skriv så det ryker!

Trackback
RSS 2.0