kliande hårbotten

Det har kliat i min hårbotten i ett par veckors tid nu och jag gick till skolsköterskan igår för att kolla upp om jag fått löss. Jag hade som tur var inte löss, men tyvärr fullt av röda utslag. Hon rådde mig att köpa ett milt oparfymerat shampoo för känslig hårbotten, och det gjorde jag idag. Det hjälpte direkt efter att jag hade tvättat det, men nu kliar det lika mycket igen. Jag vet inte vad jag ska göra alltså, i och för sig kanske det inte funkar efter första tvätten, men jag är otålig. Jag har inte heller någon aning om vart jag fått utslagen ifrån. Skumt!

En kul grej: när jag var på apoteket för att köpa shampoot idag, visade det sig att Landstinget delade ut en gratis bok till alla kunder, "Egenvårdsguiden". I den 175 sidor tjocka handboken kan man läsa om allt från krupp till klämda fingrar. Mycket användbar om man har barn, kan jag tänka mig.

åsikter
Postat av: hårfärg

hej du!!!

prova med att ej färga ditt hår så ofta, inte bra o hålla på för mkt med dom färger som finns o köpa på typ ica maxi mm för dom är starka.

Plus att det sliter som fasen på håret oxå.

Ska du hålla på o färga ofta gå till en frisör och använd massa hår inpackningar mm ist.

Finns ngt som heter sliverdroppar testa de.



2009-09-15 @ 12:40:55

Jag gillar inte en massa spam-kommentarer, så det kan du ju skippa. Men har du något vettigt att skriva får du gärna göra det. Kommentarer och respons på vad man skriver är trevligt.

Först, ditt namn:
Ska du bli ihågkommen?

Här kan du skriva mailadressen om du vill:


..och här din bloggadress:


Skriv så det ryker!

Trackback
RSS 2.0