körkonsert på onsdag

Jag känner på mig att vi kommer skämma ut oss totalt på körkonserten på onsdag. Vi kan inte den ena låten, och den andra som jag inte ska sjunga på, utan bara spela, låter helt enkelt förjävligt. Då snackar jag inte om Lovisas solo, som är det enda som gör att vi inte klassas som totalt omusikaliska.

Vi musikprofilare blir snackade om bakom ryggen även om vi inte ställer upp på en konsert med två sjukt dåliga låtar. Det jag vill klaga mest på är sopranerna, de ska väl för fan klara av att sjunga ett D? Sen har vi ju fröken fjolla i vår alt-stämma, hon oktaverar nämligen ner sopran-stämman. Alla vet att det är hon, men hon går ju bara i ettan, så det är väl ingen som vill säga till henne, jag vet inte. Ingen av de nya ettorna verkar kunna läsa noter. Jaja, det får gå som det går.

Btw, internet funkar igen!


åsikter

Jag gillar inte en massa spam-kommentarer, så det kan du ju skippa. Men har du något vettigt att skriva får du gärna göra det. Kommentarer och respons på vad man skriver är trevligt.

Först, ditt namn:
Ska du bli ihågkommen?

Här kan du skriva mailadressen om du vill:


..och här din bloggadress:


Skriv så det ryker!

Trackback
RSS 2.0