Solidar fondservice

-Hej! Jag heter Kajsa och ringer från Solidar fondservice och tänkte prata lite om det oranga kuvertet som kommer från PPM varje år.

-Mhm..

-Då vill jag gärna börja med att berätta att 2,5% av din årliga ersättning, oavsett om den kommer från lön, sjukkassa eller A-kassa, förs över till ett konto hos PPM. Detta blir ungefär 8000kr per år, och dessa pengar har du ansvar för själv, att sätta ut på börsen. Men det visste du säkert redan?

-Ehm, aa.. Jo, just det!

-Jag tänkte väl det. Om man inte gör något åt sina fonder, så hamnar pengarna i statens förvaltning, i den 7e AP-fonden. 7 av 10 svenskar gör inga aktiva val, utan låter staten ta hand om det, vet du hur du har gjort?

-Öh.. Jag har nog inte gjort något alls..

-Är du nöjd med vad som står i kuvertet?

-Ja.

-Okej, kul att höra att du är en av de 3% som är nöjda med utvecklingar av sin premiepension. Annars erbjuder vi på Solidar en förvaltningstjänst, där vi kan få era pensioner att växa. Vi har under de tre senaste åren haft en avkastning på 70-122%. Vi byter ut fonderna i systemet upp till 12 gånger per år, för att på så vis skapa en så positiv utveckling som möjligt för kunden. Är detta något du är intresserad av?

-Mjaa, kanske det.

-Jag kan skicka hem information till dig via post om vår verksamhet, så du får läsa i lugn och ro.

-Amen, gör det!

-Okej, då behöver jag bara ditt personnummer...

Så var ett utskick gjort, 14 more to go. Ni måste erkänna att jag låter proffsig! Jag kan passa på att påpeka att långt ifrån alla samtal slutar med ett utskick. Igår när jag arbetade, fick jag iväg 11 stycken, och då satt jag där och aktivt pratade i telefonen i tre timmar.

åsikter
Postat av: EL samiro!

Hejsan jag heter samir o ringer från Solidar fondservice, har du fått hem ppm koden som min kollega skicka ut? :P pin plockare på Örebro kontoret hahha

2007-11-24 @ 00:21:19
Postat av: Osssse

Det där fungerar inte längre

2010-08-10 @ 01:24:33

Jag gillar inte en massa spam-kommentarer, så det kan du ju skippa. Men har du något vettigt att skriva får du gärna göra det. Kommentarer och respons på vad man skriver är trevligt.

Först, ditt namn:
Ska du bli ihågkommen?

Här kan du skriva mailadressen om du vill:


..och här din bloggadress:


Skriv så det ryker!

Trackback
RSS 2.0