Friluftsdag

Idag klockan 08.00 begav sig klass SP2Dmu/ku till Rydsskogen för att ha orientering. Dagen till ära vräkte gud ned vatten på oss i form av regn och det hela resulterade i en totalt kass dag.
 
Jag skulle visa mig duktig inför gympaläraren och valde VG-banan, vilket jag djupt ångrar. Det visade sig att orienteringsbanan inte bara var i just Rydsskogen som jag hade trott, utan även i Vallaskogen. Jag kan passa på att påpeka att dessa två skogar tillsammans blir ganska många kvadratmeter, eller till och med kvadratkilometer.

Så, jag gav mig ut, intet ont anande på en orienteringsrunda som skulle visa sig ge mig både köldskador, vrickade fötter, stick i lungorna, dåligt humör och ångest. Köldskador kanske var att ta i, men det var väldigt, väldigt kallt i regnet. Av misstag trampade jag snett och vrickade foten när jag var påväg till sista kontrollen, detta pågrund av min astma. AT-läkaren jag var hos igår förnekade det, men jag vet väl själv att jag får svårt att andas och blir yr i huvudet och svimfärdig om jag springer när jag är förkyld (det kallar i alla fall jag astma). Att jag skyller vrickningen av foten på astmas beror på att jag var så pass yr och trött att jag inte riktigt höll koll på vart jag satte fötterna. Sticken i lungorna kom troligtvis från astman (ja, det måste vara astma) och dåligt humör kanske man kan förstå att jag var på. Ångest fick jag för att jag vet att jag borde träna. Tränar jag regelbundet slipper jag astman och att ha bra kondition skadar ju inte alls!

Klockan 09.55 kom jag i mål i Ryds motionscentrum, där jag startat, och fick veta att jag gått över tiden. Jaha, jag hade både gått över tiden och missat två kontroller. I betyg för hela orienteringen fick jag G-. Jag är inte nöjd. Skulle jag istället tagit G-banan, skulle jag sluppit allt vad astma heter eftersom man kan gå hela banan och ändå hinna i tid. Kontrollerna ligger betydligt närmare och jag tror i alla fall att jag skulle sluppit Vallaskogen överhuvudtaget. Om jag sprungit G-banan, kunde jag nog fått ett G+ om jag kommit in på en bra tid. Nu kämpade jag högre, men nådde inte ända upp, men får ändå ett sämre betyg. Detta gjorde min dag usel. 

Efter orienteringen skulle vi tillbaka till skolan, och självklart hade vi precis missat bussen, så det fanns inget annat alternativ än att traska tillbaka till skolan. Efter lunch var det dags för DDD-Don't drink and drive på Björkö fria gymnasium.
Jag hade räknat med en slapp eftermiddag, bestående av en film i aulan och någon som pratade om att vi inte fick dricka alkohol och köra bil. Tji, fick jag. Från klockan 11.30 till 13.30 var vi UTOMHUS i regnet som fortfarande droppade på våra huvuden. Vi fick förvisso prova på att krocka och volta med en bil (som var ganska kul), men att vara utomhus, oförberedd med en zip-hood som enda ytterplagg på sig sög riktigt hårt. 

Hela den här dagen var helt kass alltså. Jag hatar friluftsdagar. 


åsikter
Postat av: elin

observera att isabelle och jag gick g-banan men drog över med en kvart och skippa 2 kontroller. vi tappade bort oss ett tag i skogen, kan förklara vrför men ändå

2007-09-21 @ 21:18:50

Jag gillar inte en massa spam-kommentarer, så det kan du ju skippa. Men har du något vettigt att skriva får du gärna göra det. Kommentarer och respons på vad man skriver är trevligt.

Först, ditt namn:
Ska du bli ihågkommen?

Här kan du skriva mailadressen om du vill:


..och här din bloggadress:


Skriv så det ryker!

Trackback
RSS 2.0