pianolektion

Idag hade jag min första pianolektion för den nya läraren, Jens. Han verkar helt okej, eller faktiskt riktigt bra. Fast det är förstås, jag har ju bara Mall att jämföra med, och det är ett känt faktum, att hon är världens sämsta pianolärare.

Jag och Malin från klassen hamnade i samma grupp, vilket är något konstigt eftersom jag har spelat i åtta år, och hon bara i två. Jag tycker mest synd om henne eftersom jag själv skulle bli jättestressad om jag spelade med någon som var bättre än mig.

Jens kör på ett annat system än Mall, mer ackord och improvisation och mindre traditionell undervisning, vilket jag tycker är bra. Jag gillar inte riktigt att sitta och traggla med noter för både vänster och höger hand. Ackord känns roligare att spela, man blir mer motiverad. Självklart ska jag ju fortfarande spela not-låtar, men att få lite variation skadar ju inte.

image22

åsikter

Jag gillar inte en massa spam-kommentarer, så det kan du ju skippa. Men har du något vettigt att skriva får du gärna göra det. Kommentarer och respons på vad man skriver är trevligt.

Först, ditt namn:
Ska du bli ihågkommen?

Här kan du skriva mailadressen om du vill:


..och här din bloggadress:


Skriv så det ryker!

Trackback
RSS 2.0