Borat och Esmeralda

Efter en måttligt bakfull dag tog jag mig hem till Esmeralda nu på kvällen. Vi tittade på den otroligt skumma filmen Borat. Den fick mig både att asgarva och undra hur människor egentligen tänker. Att USA är ett helt sjukt land visste vi ju redan innan, men nu fick jag mig ytterligare en tankeställare.

Igår på samhällskunskapen hade vi en liten diskussion om USA's politik. Där diskuterades det kriget i Irak, sjukvård, miljöförstöring, homosexualitet, dödsstraff, abort, invandring och andra heta ämnen. Om jag hade rösträtt och var bosatt i USA skulle jag aldrig kunna rösta på någon utav presidentkandidaterna. De är ju helt sjuka i huvudet allihopa. Den som verkar vettigast är Barack Obama, men inte heller han är värd min röst. Det enkla faktumet att han står för dödsstraff får mig att vilja spy. Vad är det med människor, varför är vårt synfält så smalt? Konceptet öga för öga, tand för tand, det är faktiskt inget att prisa. Hitta grundorsaken till problemet och börja där istället!

Nog om USA. Jag hade en väldigt mysig kväll med Esmeralda, min kära klasskamrat och vän. Detta får göras om, snart! Att ha någon som lyssnar är bland det bästa som finns. Att ha någon som lyssnar och förstår är ännu bättre.

image232
En bild från klassfesten i höstas då vi efter ett par glas för mycket blev sjukt känslosamma och brast ut i gråt båda två. Gråtsoffan ftw! Bilden ägs av Äma, är det så att ni vill framkalla den och sätta upp på väggen så är det alltså henne ni ska prata med.

åsikter
Postat av: Esmeralda

Himla snyggt fotografi. Den skulle göra sig snygg på min vägg.

2008-02-10 @ 18:25:21
Bloggadress: http://ezmeraldas.blogg.se

Jag gillar inte en massa spam-kommentarer, så det kan du ju skippa. Men har du något vettigt att skriva får du gärna göra det. Kommentarer och respons på vad man skriver är trevligt.

Först, ditt namn:
Ska du bli ihågkommen?

Här kan du skriva mailadressen om du vill:


..och här din bloggadress:


Skriv så det ryker!

Trackback
RSS 2.0