cloetta och tommy fiskblom

Jag är nyss hemkommen från Ljungsbro. Ljungsbro är en liten håla som ligger ungefär en mil utanför Linköping (vissa hävdar att det är längre, andra kortare). I Ljungsbro ligger en av Sveriges bästa godisfabriker, nämligen Cloettafabriken. Jag och Dälly tog oss en favorit-i-repris från förra året och åkte dit. Vi handlade sammanlagt godis för 205 kr. Vi kommer inte bli tjocka, nää?

Efter ungefär en timmes besök i andrahandssorterings-shopen, började vi vår vandring in mot Ljungsbros centrum. Där var vi ungefär två minuter senare. Efter mycket virrvarr runt runt i hela centrumet och in och ut i "alla" butiker, gick vi till en pizzeria så att jag kunde få mig en kebab-middag. Kebabtallriken tog jag med mig och vi begav oss vidare till fritidsgården. Där skulle Tommy Fiskblom spela senare på kvällen i musiktävlingen Rockkarusellen. Jag förstår inte hur det kunde ske, men av alla som var på stället kände jag igen ungefär hälften. Är inte det helt sjukt, vem åker till Ljungsbro liksom?!

Jaja, Tommy Fiskblom gjorde en hyffsat bra spelning under förutsättningarna att den sista bandmedlemmen dök upp 5 minuter innan de skulle gå på scenen och att ljudteknikerna var sjukt kassa. Efter spelningen åkte vi hem, jag blev avsläppt på resecentrum men såg till min fasa att jag hade missat bussen. Enda alternativet för mig var då att traska bort till stan och ta 212an hem. Nu sitter jag här vid datorn och ska snart åka hem till pappa för att få lite sällskap. Mamma jobbar nämligen jour hela natten.

image246
Här har ni en gammal bild på Fiskblommisarna när jag såg dem på 4sound i höstas. Detta är brist på ork från min sida att ladda in dagens bilder till datorn.

åsikter

Jag gillar inte en massa spam-kommentarer, så det kan du ju skippa. Men har du något vettigt att skriva får du gärna göra det. Kommentarer och respons på vad man skriver är trevligt.

Först, ditt namn:
Ska du bli ihågkommen?

Här kan du skriva mailadressen om du vill:


..och här din bloggadress:


Skriv så det ryker!

Trackback
RSS 2.0