Dagens i-landsproblem?

Jag tycker att dagens i-landsproblem är att alla tycker att sina små problem är just dagens i-landsproblem. Fattar ni?

Jag stör mig så oerhört mycket på den lilla frågan alla ställer sig utifall ens problem är dagens i-landsproblem. Självklart är det ett i-landsproblem eftersom personer i u-länder antagligen inte har de problemen. Men varför är vi så snabba med att påpeka det, skäms vi?

Jag säger ofta så själv också så jag ska väl inte vara allt för snabb med att döma andra. Men å andra sidan är jag inte perfekt heller.

åsikter
Postat av: Esmeralda

Jag tycker mest det är en kul grej med "dagens i-landsproblem". Man säger det ju hela tiden. Visst skäms man lite för vissa saker, men man skäms ju inte för att man råkade ta fel sylt i affären och tycker att det är jobbigt. Men då kan ju en person komma och säga "Höhö, i-landsproblem.se hörrdu!" på skoj. Det tycker JAG är kul att säga iaf.

2008-02-18 @ 18:25:45
Bloggadress: http://ezmeraldas.blogg.se

Jag gillar inte en massa spam-kommentarer, så det kan du ju skippa. Men har du något vettigt att skriva får du gärna göra det. Kommentarer och respons på vad man skriver är trevligt.

Först, ditt namn:
Ska du bli ihågkommen?

Här kan du skriva mailadressen om du vill:


..och här din bloggadress:


Skriv så det ryker!

Trackback
RSS 2.0