flytta hemifrån

Jag vill verkligen flytta hemifrån. Därför gick jag in och sökte efter billiga hyresrätter idag på nätet. Den billigaste jag kunde hitta var en etta i Skäggetorp på 16 kvm, 2000 kr/mån. I och med att denna lägenhet ligger i "den dåliga delen" av området, ströks den från listan. Nästa billiga alternativ ligger också i Skäggetorp, 33kvm med sovalkov för 2310 kr/mån. Det känns helt okej, om inte situationen här hemma blir bättre snart så ska jag anmäla mitt intresse till hyresgästföreningen. I och med att jag tjänar cirka 4-5000 kr i månaden så tror jag att jag fixar ekonomin. Alternativt slutar jag gå i skolan och tar ett heltidsjobb. Mamma sa att jag nog kunde få bostadsbidrag också, och det vore ju toppen!

Här är planlösningen:
image218

åsikter
Postat av: josefin

Tack!

Ja, ska in där och kolla sen kanske mique eller något liknande :)

2008-02-06 @ 11:46:25
Bloggadress: http://josefing.blogg.se
Postat av: emelie

jag vill också flytta hemifrån snart. till sommaren blir det nog, för min del.
men, ska du hoppa av skolan? tänk igenom det väääldigt ordentligt, för att få ett heltidsjobb utan gymnasieavgångsbetyg kan vara svårt :| bara ett tips! fast du kände förmodligen redan till det.. men ändå.

2008-02-06 @ 13:36:32
Bloggadress: http://ehmelie.blogg.se
Postat av: Esmeralda

Håller med Emelie. Akta dig för drop-outs. Men jag förstår att du vill hemifrån,av vad jag kan utdöma från dina inlägg :/

2008-02-06 @ 16:12:29
Bloggadress: http://ezmeraldas.blogg.se
Postat av: Elin

hoppa inte av, snälla

2008-02-06 @ 20:12:17
Postat av: äma

niss. jag vill inte att du ska hoppa av, men jag vill samtidigt inte att du ska må dåligt. jag hoppas att du vet att det bara är att hojta om det är något.

2008-02-06 @ 22:17:37

Jag gillar inte en massa spam-kommentarer, så det kan du ju skippa. Men har du något vettigt att skriva får du gärna göra det. Kommentarer och respons på vad man skriver är trevligt.

Först, ditt namn:
Ska du bli ihågkommen?

Här kan du skriva mailadressen om du vill:


..och här din bloggadress:


Skriv så det ryker!

Trackback
RSS 2.0