glugg

Jag var hos Oral Rehab idag och opererade i munnen. Det de gjorde var att ta bort min ena framtand, gräva runt lite i tandköttet för att sedan sätta tillbaka tanden igen. Själva "ingreppet" var inte så farligt, det enda som var obehagligt var själva bedövningssprutorna. Jag har aldrig förr varit rädd för sprutor eller liknande, det är jag som visat modet när andra fallit. Nu är det däremot annorlunda. Efter diverse olika incidenter då tandläkaren/kirurgen sprutat fel och fått mig att känna smärta har jag fått en slags inbyggd försvarsmekanism mot vassa ting såsom nålar och sprutor. Det kom lite tårar när hon drog fram sprutan idag, men värre än så var det inte. Nu är jag lite yr i bollen, det beror nog på både bedövningen och blodbrist kanske. Jag ska nog gå upp och trösta min syster nu vars marvin dog idag. Det är sorgligt, och jag blev illa berörd då jag fick lyfta ur djuret ur buren. Men jag har aldrig gillat de där små gnagarna, jag väntar nästan bara på att de ska dö. Elakt, jag vet!

image235

Kortet är taget med pappas inte allt för bra mobilkamera, och vinkeln är inte den mest smickrande men här har ni gluggen!


åsikter
Postat av: ida

Åh, det ser jobbigt ut..
Svara på min fråga i min blogg om du kan! :)

2008-02-11 @ 15:56:48
Bloggadress: http://id4h.blogg.se
Postat av: Esmeralda

Ouh, det där kan inte ha varit najs... Men varför skulle de grojsa runt i ditt tandkött?!

Och sprutor..! Jag trodde inte heller att jag var rädd för sprutor, inte förrän jag behövde dra ut två kindtänder inför min tandställning. Och sprutor i tandköttet gör så JÄVLA ont. Beviset för min sprutångest fick jag när vi tittade på en film om hjärnan och nervsystemet på biologin i början av 9:an - jag svimmade, föll ner från den höga NObänk jag satt på och fick hjärnskakning. Ironiskt? Näää...

2008-02-11 @ 16:35:26
Bloggadress: http://ezmeraldas.blogg.se
Postat av: anna

hihi vad söt du var där gluggis ;)
massa kram

2008-02-11 @ 19:44:30
Bloggadress: http://pyttis.blogg.se
Postat av: emelie

tandläkare är bara allmänt läskiga! (inte själva läkarna kanske, men allt de gör....) xD

2008-02-11 @ 20:23:10
Bloggadress: http://ehmelie.blogg.se
Postat av: Elin

åh stackars dig, har aldrig behövt göra nåt med mina tänder så jag har inga dåliga vibbar...än.

Usch att din systers marsvin dött, jag grät sönder mig varje gång mina djur dog...hade 3 möss, 2 guldfiskar och en hund...

2008-02-15 @ 15:00:45

Jag gillar inte en massa spam-kommentarer, så det kan du ju skippa. Men har du något vettigt att skriva får du gärna göra det. Kommentarer och respons på vad man skriver är trevligt.

Först, ditt namn:
Ska du bli ihågkommen?

Här kan du skriva mailadressen om du vill:


..och här din bloggadress:


Skriv så det ryker!

Trackback
RSS 2.0