Jag borde skaffa mig en hobby

Om jag bara skaffade mig något att göra så skulle jag nog må bättre. Om jag hade något att brinna för, något jag längtade till varje dag. Det är svårt att komma på något vettigt faktiskt.

Just nu på fritidsplanet ser min vecka ut såhär:
måndag: jobb
tisdag: jobb
onsdag: pianolektion på musikskolan
torsdag: baslektion + rep på musikskolan
fredag: nada
lördag: nada
söndag: jobb

Det jag är ute efter är någon slags hobby som jag verkligen tycker är kul. Jobbet kan vi räkna bort eftersom jag planerar att sluta snart. Då blir både måndags, tisdags och söndagskvällarna tomma. Det jag funderar på är om jag ska bli aktiv inom politiken igen. Under år 2006 var jag aktiv ett par månader inom Ung Vänster, men jag tröttnade rätt snabbt på deras det-är-synd-om-mig-för-att-jag-är-underklass-attityd. Dessutom var det ett enda stort misstag att jag blev aktiv där överhuvudtaget, det innebar bara ångest på olika sätt. Om jag ska vara aktiv inom politik nu så får det i så fall vara inom ssu, och det vet jag inte riktigt om jag vill. Annars finns ju alltid FN eller Amnesty att engagera sig i, men är det verkligen jag?
Vad finns det mer som jag tycker är kul? Sport, -självklart- men det är en hobby som jag försöker förtränga. Jag vet att jag aldrig kommer kunna sporta igen. Jävla knä..

Glenn frågade ju mig om jag ville börja spela i skolmusikkåren, eller han räknar nästan med att jag ska börja spela där i höst. Om jag börjar spela där, lär jag vara tvungen att lägga ner oerhört mycket mer tid på musiken och i så fall kanske inte ha tid med ytterligare en hobby. Men att spela i en orkester med personer som är sjukt mycket duktigare än mig på sitt instrument än vad jag är på mitt (kontrabas), det är inte riktigt heller vad jag strävar efter.

Det jag vill göra är att hitta en hobby där jag kan bli bra och på så vis utvecklas och bli glad. Det är kanske lite sent att börja med någon hobby när man är 17 år, men jag antar att det är värt ett försök.

image233
Those were the times. Observera den heta fläskläppen jag fått under matchen.

åsikter
Postat av: Elin

dans, frimärken, natur, promenader, sjunga, konst, måla, keramik, greenpeace, getskötare....kan inte komma på mer just nu...idetorka

2008-02-10 @ 18:14:02
Postat av: M

bra ex. ovan. dans e
svinkul, funakr det med ditt knä, funkar sådär för mina. väldigt ont idag efter dansen men ska försöka få akpunkturtid tidigare så funkar det nog bättre.
varför inte greenpeace, hade passat dig tror jag.
varför inte rida? skaffa hund? läsa böcker? skriva en bok? ähh, vet itne redit.
kram

2008-02-10 @ 20:30:44
Bloggadress: http://mariesmode.blogg.se

Jag gillar inte en massa spam-kommentarer, så det kan du ju skippa. Men har du något vettigt att skriva får du gärna göra det. Kommentarer och respons på vad man skriver är trevligt.

Först, ditt namn:
Ska du bli ihågkommen?

Här kan du skriva mailadressen om du vill:


..och här din bloggadress:


Skriv så det ryker!

Trackback
RSS 2.0