jobba jobba jobba

Jag var inte på jobbet idag. Efter ihärdiga försök att få tag i min chef för att få sjukanmäla mig gav jag upp. Han ringde upp mig ungefär 1-2 timmar efter att jag slutat försöka få tag i honom och då fick jag berätta varför jag inte dök upp. När jag precis var klar med förklaringen om mina misslyckade försök att få tag i honom, frågade han mig om jag fortfarande var intresserad av att börja arbeta för barndiabetesfonden istället för Solidar Fondservice. Jag tog ett glädjeskutt inombords och försäkrade honom om att jag absolut var intresserad av att byta arbetsuppgifter. Han frågade mig också om jag kunde tänka mig att arbeta fyra timmar extra i veckan. Detta kommer nog bli svårt att hinna med eftersom jag har ett skolarbete att tänka på också. Vi får se, jag kanske kan schemalägga mitt liv lite mer så att jag hinner med både jobb och skola. Glöm alla planer jag haft på att sluta, här lär jag stanna ett tag!

Istället för att pracka på folk premiepensionsförvaltningstjänster ska jag nu samla in pengar till ett sjukt mycket bättre ändamål, barn med diabetes. För visst är det hemskt när man ser små barn lida av en sådan sjukdom som faktiskt går att lindra med hjälp av rätt medicin och forskning!

Jag kommer nu istället för att ha varierande timlön, arbeta mot provision. Av pengarna jag samlar in får jag 8% själv. Det ger högre lön än vad jag fått tidigare mot väldigt mycket mindre ansträngning från min sida.

image236

åsikter
Postat av: Anonym

bra

2008-02-11 @ 23:00:11
Postat av: emelie

sounds good :)

2008-02-11 @ 23:28:15
Bloggadress: http://ehmelie.blogg.se
Postat av: Esmeralda

Min farfar är aktiv inom Barndiabetesfonden :)

2008-02-12 @ 16:02:37
Postat av: ida

Tack för tipset :)

2008-02-12 @ 22:31:20
Bloggadress: http://id4h.blogg.se
Postat av: Elin

åh vad kul!

2008-02-15 @ 14:57:56

Jag gillar inte en massa spam-kommentarer, så det kan du ju skippa. Men har du något vettigt att skriva får du gärna göra det. Kommentarer och respons på vad man skriver är trevligt.

Först, ditt namn:
Ska du bli ihågkommen?

Här kan du skriva mailadressen om du vill:


..och här din bloggadress:


Skriv så det ryker!

Trackback
RSS 2.0