Kosovos självständighet

Min arbetskamrat Rrezarta är kosovoalban, vilket betyder att hon precis (i söndags) upplevde den bästa dagen i sitt liv då Kosovo förklarades självständigt. Kosovo består av 92% albaner och ungefär 5% serber. Det är ändå Serbien som har haft makten i Kosovo under så lång tid. Men nu har alltså Kosovo blivit ett självständigt land vilket iallafall jag gläds med alla kosovoalbaner för. Rrezarta var i tidningen i måndags och även på CorrenTV. Nu på torsdag ska hon ensam tillsammans med en reporter och fotograf för Corren åka ner till Kosovo och stanna där i fyra dagar för att uppdatera om läget. Är inte det hur kul som helst? Jag blir nästan lite stolt över henne! : )

image251
Så glada man kan bli, det är svårt för oss svennebananer att förstå. Bilden är lånad från Corren.se.

åsikter
Postat av: Esmeralda

Jag såg det där på nyheterna! Hoppas det går bra för dem :)

2008-02-20 @ 16:02:07
Bloggadress: http://ezmeraldas.blogg.se
Postat av: En

Rosengård består av 1% svenskar och 99% invandrare, och ändå är det svenskarna som styr.

2008-02-21 @ 21:48:55

Jag gillar inte en massa spam-kommentarer, så det kan du ju skippa. Men har du något vettigt att skriva får du gärna göra det. Kommentarer och respons på vad man skriver är trevligt.

Först, ditt namn:
Ska du bli ihågkommen?

Här kan du skriva mailadressen om du vill:


..och här din bloggadress:


Skriv så det ryker!

Trackback
RSS 2.0