melodifestivalen

Det går bara överstyr det här fenomenet med melodifestivalen. Jag kollade faktiskt på det idag för en gångs skullimage247 och fick höra till min fasa att de sjöng "give me vodka and babyshave your ass". Sånt sjungs väl inte i SVT, Svensk Television, där åttaåriga Helena kollar in vad som kommer bli hittarna i vår. För visst är det så. Alla låtar som spelas i melodifestivalen blir på något konstigt sätt också de låtar som man tvingas lyssna på hela våren och sommaren. Har vi så dåligt musikutbud i Sverige att man måste genomlida dessa sjukt kassa låtar?

Publiken sen, där satt medelålders män och kvinnor och skrattade och klappade takten. Ja, de SATT ner, detta är alltså en show. Show, jag hatar det ordet. Det ska inte uttalas "choww" som man skulle kunna tro här i Östergötland, utan "Shååv" alá Sthlm. Märker ni att jag inte gillar melodifestivalen? Det gör jag iallafall inte. Jag föraktar hela den där töntiga "musiktävlingen" lika mycket som jag föraktar perfekt matchade soffor, mattor och gardiner. Jag hatar svenskheten och den förbannade lagom-är-bäst-attityden.


åsikter
Postat av: Mezzi

Jag håller med dig. Men, jag måste påstå att det var sjukt kul att se Carolas påklistrade "Åååh, vad KUL att jag gick vidare till Andra Chansen! Det hade jag ALDRIG trott (eftersom jag var 130% säker på att jag skulle gå vidare direkt)!". Och brorsorna var grymma. Snyggaste kostymerna och falsettröster är så himla hett ^^ Men ja, jag är också antimelodifestivalare. Det är sjukt överskattat och förutsägbart. Skrota, nu!

2008-02-16 @ 22:39:31
Postat av: Jocke

haha väl talat, de är patiskt. Allt är bara värdelöst tjäna-pengar skit. Men de mest tragiska är att majoriteten av alla människor är så jävla dumma och utan intresse så dom köper och går på skiten.... Carola avskyr och föraktar jag, hon är mest patetisk av dem alla, man får ju skämmas!

2008-02-17 @ 13:57:46

Jag gillar inte en massa spam-kommentarer, så det kan du ju skippa. Men har du något vettigt att skriva får du gärna göra det. Kommentarer och respons på vad man skriver är trevligt.

Först, ditt namn:
Ska du bli ihågkommen?

Här kan du skriva mailadressen om du vill:


..och här din bloggadress:


Skriv så det ryker!

Trackback
RSS 2.0