Pol Pot eller Paul Potts?

På historian gör vi just nu fördjupningsarbeten om de olika diktatorerna världen över. Själv fick jag Pol Pot att lära mig mer om. Det var förvisso bra eftersom jag faktiskt aldrig vetat vem han är (shame on me!), men å andra sidan är det svårt då det inte finns så mycket info om just hans avgång som diktator. Vi är tre i gruppen och jag fick, utan att välja, delen med slutet av hans diktatortid och hur han avsattes. Nu sitter jag här i sista sekund och försöker hitta fakta. Jag hittar ingenting!

Apporpå något annat; Ni vet den där snubben som vann Britain's got talent, han heter ju Paul Potts. Detta är snarlikt med diktatorns, hur kunde hans föräldrar välja det namnet?

image244image245

Efter att ha tittat på lite olika bilder måste jag säga att det nog inte bara är namnen som liknar varandra..

åsikter
Postat av: emelie

hahaha, läskigt lika var dem ju faktiskt! :P

2008-02-14 @ 11:53:13
Bloggadress: http://ehmelie.blogg.se

Jag gillar inte en massa spam-kommentarer, så det kan du ju skippa. Men har du något vettigt att skriva får du gärna göra det. Kommentarer och respons på vad man skriver är trevligt.

Först, ditt namn:
Ska du bli ihågkommen?

Här kan du skriva mailadressen om du vill:


..och här din bloggadress:


Skriv så det ryker!

Trackback
RSS 2.0