psykologhjälp var det här

Jag träffade som sagt kuratorn och skolläkaren idag. Den där mannen (jag vet inte vad han heter) som var skolläkaren är en av de mest förstående personerna jag träffat tror jag. Tycker ni att Niklas kan se rakt igenom er och verkligen vet hur ni känner er, då borde ni träffa mr. skolläkare. Han är tydligen utbildad både som psykolog och läkare (bingo!).

Hans frågor prickade precis rätt! För att reda ut ett nystan måste man försiktigt dra i rätt trådar för att det lätt ska reda ut sig. Drar man i fel trådar trasslar det bara till sig ännu mer och det tar väldigt mycket längre tid att reda ut allt. Han såg kopplingar jag aldrig tänkt på tidigare och tänkte lite mer realistiskt än vad jag gjort. Självklart fick han mig att börja lipa, jag gör det ju förjämnan nu mer..

Det var jobbigt att gå till mattelektionen sen, jag hade glömt hörlurarna till mobilen hemma så jag var tvungen att försöka koncentrera mig med allt jävla babbel i öronen. Vet ni vad? Det går faktiskt inte. Särskilt inte när det är ens kompisar som sitter bakom en och skrattar och tjoar om att de vill åka till Liseberg. Jag orkade faktiskt inte vara med i diskussionen. Dessutom skulle jag nog inte tillfört något heller, förutom att vara sur och irriterad.

åsikter
Postat av: ida

Det är skönt att gå och prata med någon sådär :)

2008-02-13 @ 22:29:12
Bloggadress: http://id4h.blogg.se
Postat av: äma

hoppas vi gjorde rätt som inte tjatade på dig. vi tänkte (eller jag i alla fall) att du nog ville vara ifred. hoppas det känns lite bättre nu i alla fall :)

2008-02-14 @ 10:58:52

Jag gillar inte en massa spam-kommentarer, så det kan du ju skippa. Men har du något vettigt att skriva får du gärna göra det. Kommentarer och respons på vad man skriver är trevligt.

Först, ditt namn:
Ska du bli ihågkommen?

Här kan du skriva mailadressen om du vill:


..och här din bloggadress:


Skriv så det ryker!

Trackback
RSS 2.0