betyg i kör

Vi hade betygssnack för Körsång A idag. Jag får ett G och det ska jag väl vara nöjd med, ändå hade jag nog hoppats på ett VG. Min körledares första kommentar när jag kom in i rummet var: "det är svårt att bedöma en sån anti-sångare som dig". Vafan, jag har ju börjat sjunga! Det är tack vare den här himlans musikprofilkören som jag vågat sjunga för andra över huvudtaget. Utöver detta har jag ackompanjerat kören vid flera tillfällen och dessutom varit aktiv med att fixa spelningar till oss. Jaja, det är väl bara att inse att jag körde på kriteriet "eleven uttrycker sig med god sångröst och anpassar sin röst i en körklang". Det där med god sångröst är väl inget jag besinner.

I Gehörs- och Musiklära ska jag fan i mig ändå få högre betyg!

Kriterier för betyget Mycket väl godkänt:
Eleven uppfattar gehörsmässigt och återger relativt komplicerade musikaliska sekvenser.
Eleven använder på ett personligt sätt sina kunskaper i eget musicerande.

åsikter

Jag gillar inte en massa spam-kommentarer, så det kan du ju skippa. Men har du något vettigt att skriva får du gärna göra det. Kommentarer och respons på vad man skriver är trevligt.

Först, ditt namn:
Ska du bli ihågkommen?

Här kan du skriva mailadressen om du vill:


..och här din bloggadress:


Skriv så det ryker!

Trackback
RSS 2.0