festivaler..

Jag vet inte hur jag ska göra med årets sommar. Jag är jättepepp på att åka på massor olika festivaler men jag vet inte vilka, och med vem.

Hultsfred vill jag åka på eftersom jag varit där de två senaste åren, som en tradition liksom. Problemet är att Lina antagligen inte kan följa med eftersom hon ska flytta til Argentina den jäveln. Det kommer nog inte bli samma sak utan henne eftersom vi tillbringat de senaste festivalerna ihop.

Peace & Love vet jag inte ens om jag vill åka till. För det första känns det konstigt om jag ska åka med "braceface"-campet som var där förra året. De kommer säkert bara göra festivalen till en fortsättning på deras förra, och jag kommer bli femte käppen i hjulet (eller hur det är man säger). För det andra känns det oerhört skumt för mig att gå på en festival på asfalt. Att konserterna hålls mitt inne i Borlänge osv. Jag vill ju ha gräs, lera och damm! ; )

Emmaboda är jag sjukt sugen på! Det är en liten festival som ändå har en hel del bra band på sitt startfält. Någon som är på?

Augustibuller vill jag också väldigt gärna åka på. Det verkar som att flera olika gäng ska åka dit som jag känner, och då kan jag nog hänga på dem.

Wacken Open Air är en festival i Tyskland som jag väldigt gärna skulle åka till. Det är stor festival med många stora band från rock- och metalscenen.

Arvika, har jag aldrig varit så speciellt sugen på men nu i år känns det som att jag faktiskt skulle kunna åka på den. Deathstars kommer, och de lägger jag gärna 695 kr på för att se (+party).

Sweden Rock är jag också lite småsugen på. Även fast jag inte tror att jag passar in i mallen över typiska Sweden Rock-besökare, så tror jag att det kan vara en upplevelse. De verkar alltid ha bra band på den festivalen.

Självklart ska jag inte åka på alla de här festivalerna, men jag vill verkligen åka på mer än en i år.

image187
Festivalliv är underbart! bild: Lina Vaara

åsikter
Postat av: Elin

jag ska nog åka till peace and love så vi kan leka hjul ihop

2008-01-15 @ 17:31:11

Jag gillar inte en massa spam-kommentarer, så det kan du ju skippa. Men har du något vettigt att skriva får du gärna göra det. Kommentarer och respons på vad man skriver är trevligt.

Först, ditt namn:
Ska du bli ihågkommen?

Här kan du skriva mailadressen om du vill:


..och här din bloggadress:


Skriv så det ryker!

Trackback
RSS 2.0