Givande fikastund

Vid fyratiden idag mötte jag upp Esmeralda för en fika. Vi tillbringade ungefär fem timmar på Steves coffee. För det första, jag är ingen fika-människa. För det andra, jag fikar normalt inte på fjortishänget Steves. Men det var faktiskt riktigt mysigt!

Jag har kommit på efter vår jämförelse mellan våra olika arbetsplatser, att jag nog ska se mig om efter något nytt jobb. Snart ska jag skriva ihop ett CV och lämna in till McDonalds, IKEA och Ica Maxi. Jag har ju en del arbetserfarenheter nu, så på den fronten tror jag att det är lugnt. Det jag har mindre utav är genomförda utbildningar. Den högsta genomförda utbildningen jag har att skriva upp är ju grundskolan. Men på McDonalds kan man ju få jobb ändå verkar det som. Förvisso får man lägre lön där än vad jag har just nu, men det gör inte så mycket då jag tror att det är betydligt mindre stressigt. Dessutom är det lite mer fria arbetstider. Just nu har jag ju bestämt att jag måste jobba exakt 12 timmar i veckan. På McD har de som enda krav att man ska arbeta 20 timmar i månaden, och det fixar man ju lätt!

åsikter
Postat av: äma

"vid fyratiden idag mötte jag upp esmeralda för en fika" MÖTTE UPP - nisse, du låter som blondinbella!

2008-01-06 @ 13:53:17
Postat av: Kajsa

äma: du tror inte att det var meningen? :P

2008-01-06 @ 14:07:37
Bloggadress: http://saippuakauppias.blogg.se

Jag gillar inte en massa spam-kommentarer, så det kan du ju skippa. Men har du något vettigt att skriva får du gärna göra det. Kommentarer och respons på vad man skriver är trevligt.

Först, ditt namn:
Ska du bli ihågkommen?

Här kan du skriva mailadressen om du vill:


..och här din bloggadress:


Skriv så det ryker!

Trackback
RSS 2.0