improvisation

Att improvisera jazz är bland det roligaste som finns inom musiken och det är precis vad vi ska rikta in oss på med Glenn & Grabbarna nu i vår. Det är så skönt att bara sitta och spela lite, improvisera fram en melodi, men att det låter jätteproffsigt ändå. Vet man bara inom vilka ramar man ska hålla sig så låter i princip allt bra.

Det känns som att jag kommit över en musikalisk tröskel och nu bara flyger med vinden. Sånt har hänt förut, men så har jag fastnat vid en uppförsbacke igen. Men när man väl är över, då är det värt allt slit. Jag älskar mitt piano och skulle nog begå självmord om jag blev av med mina fingrar. Ehm, kanske inte.. Men sedan basketen försvann i mitt liv har verkligen musiken tagit över. Jag tycker synd om er som inte upptäckt storheten med att kunna spela ett instrument. Det öpnnar dörrar och är det största universala språket.

Thank you for the music.

åsikter
Postat av: Impeel

Spana in vår blogg och läs om vår uppfinning som kommer att förenkla vardagen för alla modemedvetna tjejer!

2008-01-25 @ 19:47:38
Bloggadress: http://Impeel.blogg.se
Postat av: ida

svar: Hehe, okej.. Men de e ju coolt att ha rosa hår! =)

2008-01-25 @ 20:49:33
Bloggadress: http://id4h.blogg.se
Postat av: Lexie

Ha en bra kväll :D

2008-01-25 @ 21:15:55
Bloggadress: http://musicofc.blogg.se

Jag gillar inte en massa spam-kommentarer, så det kan du ju skippa. Men har du något vettigt att skriva får du gärna göra det. Kommentarer och respons på vad man skriver är trevligt.

Först, ditt namn:
Ska du bli ihågkommen?

Här kan du skriva mailadressen om du vill:


..och här din bloggadress:


Skriv så det ryker!

Trackback
RSS 2.0