Long ago

Alla som någonsin spelat ett instrument har förmodligen också fått "Long, Long Ago" i läxa. Jag har den just nu som läxa på kontrabasen, och den var lätt som en plätt. Jag har i och för sig spelat den både på fiol och piano innan, men detta var en ny variant. Efter varje liten strof ska man spela ett extra D i basen. Det blir lite effektfullt. Jag hittade dessutom texten till sången på internet.
Google is my friend:

Tell me the tales that to me were so dear,
Long, long ago, long, long ago,
Sing me the songs I delighted to hear,
Long, long ago, long ago,
Now you are come all my grief is removed,
Let me forget that so long you have roved.
Let me believe that you love as you loved,
Long, long ago, long ago.

Här kan ni lyssna på låten och se resten av texten, haha!

åsikter
Postat av: Anonym

Tack för inlägget i min blogg :) visst är det tråkigt att nya saker ska gå sönder direkt utan att man gjort något :( jag har också försökt tjata om att få en ny men icke, fast jag har garanti.

2008-01-17 @ 10:06:19
Bloggadress: http://www.soffanlife.blogg.se

Jag gillar inte en massa spam-kommentarer, så det kan du ju skippa. Men har du något vettigt att skriva får du gärna göra det. Kommentarer och respons på vad man skriver är trevligt.

Först, ditt namn:
Ska du bli ihågkommen?

Här kan du skriva mailadressen om du vill:


..och här din bloggadress:


Skriv så det ryker!

Trackback
RSS 2.0