Mail till en prostituerad

Eftersom jag läser Samhällskunskap B, innebär det såklart en hel del fördjupningsarbete. Just nu håller vi på att skriva en "tidning" om vad som händer i Linköping under ytan. Idag hade vi redaktionsmöte och vi fick berätta lite om vad vi hittills hittat för källor som vi kan intervjua.

Vi har valt lite olika ämnen i klassen såsom utvecklingsstörningar, gatulangning av droger, kvinnomisshandel och våldtäkter. Mitt och Martins ämne är prostitution och trafficking. Nu när vi är mitt uppe i arbetet kan jag inte förstå varför vi valde det, det finns ju ingen fakta att tillgå! Vi provade att maila en tjej vi hittade på internet som utgav sig för att sälja sexuella tjänster, men vi har inte fått svar. Henne kan man kanske inte direkt kan stämma möte med för att göra en intervju. ; )
Någon som har tips på andra bra källor?

Vår lärare frågade oss om vi ville att han skulle ge våra artiklar till Corren, den lokala morgontidningen så att de kanske skulle kunna publicera dem. Självklart vill vi det! Detta kanske kan bli starten på min journalistkarriär? Jag är iallafall superpeppad!

åsikter

Jag gillar inte en massa spam-kommentarer, så det kan du ju skippa. Men har du något vettigt att skriva får du gärna göra det. Kommentarer och respons på vad man skriver är trevligt.

Först, ditt namn:
Ska du bli ihågkommen?

Här kan du skriva mailadressen om du vill:


..och här din bloggadress:


Skriv så det ryker!

Trackback
RSS 2.0