Min mormor är bäst

Jag fick i uppgift på historian att intervjua en gammal person i släkten. Utan tvekan valde jag såklart min mormor. Hon betyder så himla mycket för mig och är min absolut största förebild. Vi kan sitta och snacka i telefon i en och en halv timme ibland utan att märka att tiden gått. En helt underbar person. Hon är en sån som känner direkt om någon inte mår bra, och hon bryr sig verkligen om alla. Hon är 68 år gammal och äger ett eget hyreshus. Lägenheterna hyr hon ut till alkoholister och knarkare för att de ska komma på rätt köl igen. Hon dömer inte en människa förrän hon lärt känna denne, och det är det jag beundrar mest. Tänk om vi alla kunde skippa allt vad förutfattade meningar och fördomar hette, vilken bra plats det här skulle bli att leva på då.

Märker mormor att något inte står rätt till, då säger hon ifrån. Bara för att hon har utländsk brytning och ett svårstavat namn, ska hon inte behandlas annorlunda. Och det gör hon inte, för hon säger ifrån. Hon vet att ta för sig och hon vet när hon ska hålla sig undan. Hon är en riktig solstråle som kan få vem som helst positivt inställd. Jag lovar, du skulle älska henne om du känt henne, det går liksom inte att tycka illa om en sån som hon.
Heja mormor! <3

åsikter
Postat av: Anki

Det är ju bra att du har sånn mormor!!

2008-01-18 @ 00:48:53
Bloggadress: http://www.markman.be
Postat av: Esmeralda

Du får introdjusa mig ^^ Coola tanter är min passion i livet, jag ska själv bli en rockmormor när jag blir gammal ^^

2008-01-18 @ 23:12:48
Bloggadress: http://ezmeraldas.blogg.se

Jag gillar inte en massa spam-kommentarer, så det kan du ju skippa. Men har du något vettigt att skriva får du gärna göra det. Kommentarer och respons på vad man skriver är trevligt.

Först, ditt namn:
Ska du bli ihågkommen?

Här kan du skriva mailadressen om du vill:


..och här din bloggadress:


Skriv så det ryker!

Trackback
RSS 2.0