Ofrivillig sovmorgon

Tisdagar är mardrömmarnas dag för mig. Det är utan konkurrens den jobbigaste/tråkigaste dagen på hela veckan. 8.10 börjar dagen och då med Historia. Historia är så sjukt tråkigt! Om jag skulle kunnat, skulle jag lätt ha bytt bort B-kursen. Iallafall, efter historian  kommer ett 1 timmes och 40 minuter långt gympapass (det kanske är lite kortare, men det känns som en evighet). Min gympalärare hatar mig och jag hatar henne. Dessutom orkar jag aldrig ta med mig gympakläder. Borde man inte få slippa gympahelvetet när man går på gymnasiet? Tydligen inte.

Efter lunchen har jag ett maratonlopp utav likadana ämnen, nämligen Svenska, Engelska och Samhällskunskap. Var för sig är de ämnena de roligaste jag läser, men när de hamnar sådär tätt inpå varandra vill jag bara spy.

Jaha, det var skoldagen. Sedan kommer arbetsdagen. Mitt arbetspass börjar kl. 17.00. Sedan sitter jag där ända till kl. 21.15 då jag får traska hem. Alltså är jag hemifrån från klockan 07.35 då bussen går, till klockan 21.55 då jag öppnar ytterdörren hemma igen. Detta tar kål på mig!

Just nu är klockan ungefär 12, vilket innebär att jag missat ungefär halva skoldagen. Det var inte ens meningen. Jag ställde klockan och allt, men snoozade nog lite för länge innan jag stängde av den. Jag måste skärpa mig om jag ska gå kvar i skolan.

åsikter
Postat av: M

sådär se typ alla mina dagar ut minst 5/7, far kl 7-8 kommer em ca 23:/ det suger, men jag har kalrat det ett halvår så varför inte ett till? eller nå:/

2008-01-08 @ 12:50:52
Bloggadress: http://mariesmode.blogg.se

Jag gillar inte en massa spam-kommentarer, så det kan du ju skippa. Men har du något vettigt att skriva får du gärna göra det. Kommentarer och respons på vad man skriver är trevligt.

Först, ditt namn:
Ska du bli ihågkommen?

Här kan du skriva mailadressen om du vill:


..och här din bloggadress:


Skriv så det ryker!

Trackback
RSS 2.0