storm

Gud vilket stormväder det är ute! Igår festade jag lite smått i Lambotown (också kallat Lambohov) och det blåste så mycket att man nästan flög iväg. Jag sov över hos Linda och när vi vaknade hade skottkärran som stod i carporten flyttat sig flera meter och en snöskyffel hade blåst ungefär 20 meter och blockerat ingången.

När jag kom hem möttes jag av synen att stuprören hade blåst dän och låg på gräsmattan utanför mitt rum. En annan takränna var halvt loss och dunkade mot fönstret. Det är helt sjukt! Kommer ni ihåg den där dagen när det blåste såhär mycket förra gången? Det var cirka 4 år sedan och just den dagen skulle jag i motvind cykla 6 km in till Vasahallen för att träna basket. Det var en pina, big time.

4500 hushåll i Östergötland är utan el och flera träd har blåst omkull skriver Corren. Jag är inte förvånad! Tur att vårt hus har sluppit elavbrottet iallafall, det är så obehagligt. Utan el känner iallafall jag mig väldigt liten och ensam. Det är ju en slags trygghet att kunna tända en lampa, kontakta någon via msn eller bara ha värme. Dagens i-landsproblem?

åsikter
Postat av: Elin

oj, jag tycker det är skitobehagligt med storm men jag märkte knappt något

2008-01-20 @ 18:12:07

Jag gillar inte en massa spam-kommentarer, så det kan du ju skippa. Men har du något vettigt att skriva får du gärna göra det. Kommentarer och respons på vad man skriver är trevligt.

Först, ditt namn:
Ska du bli ihågkommen?

Här kan du skriva mailadressen om du vill:


..och här din bloggadress:


Skriv så det ryker!

Trackback
RSS 2.0