teckning

Jag satt längst bak på golvet i det överfulla klassrummet idag och ritade lite i mitt block. Greger, min mentor satt bredvid mig och antecknade saker som vår lärarkandidat sa. Helt plötsligt sa han "fortsätt med det där, det är svårt att rita ögon, men du är duktig". Wey! Dagens bästa komplimang utan tvekan eftersom Greger är konstnär på fritiden. Jag har sett hans tavlor och de är snygga!

Bara för att han sa så, var jag tvungen att leta upp mina gamla teckningsblock. Det väcker många känslor att titta på de gamla bilderna. Varje bild påminner mig om en viss händelse/känsla som jag upplevt. Tänk att man kan få såna flashbacks bara av att titta på en tecknad bild!

åsikter
Postat av: M

högra ögat var asbra.. (säger icke-konstnären dock,. men iaf)

2008-01-31 @ 23:38:28
Bloggadress: http://mariesmode.blogg.se
Postat av: Nisse

:) men näsan ser helt sjuk ut! fast man får ha överseende med att det var den första eller andra bilden jag tecknade när jag lärt mig porträtt.

2008-01-31 @ 23:42:18
Bloggadress: http://saippuakauppias.blogg.se
Postat av: emelie

grymt :D man hade ju förväntat sig en kommentar som "sluta rita och lyssna istället!" av ens mentor... :P

2008-02-01 @ 14:34:17
Bloggadress: http://ehmelie.blogg.se

Jag gillar inte en massa spam-kommentarer, så det kan du ju skippa. Men har du något vettigt att skriva får du gärna göra det. Kommentarer och respons på vad man skriver är trevligt.

Först, ditt namn:
Ska du bli ihågkommen?

Här kan du skriva mailadressen om du vill:


..och här din bloggadress:


Skriv så det ryker!

Trackback
RSS 2.0